Kapetan Amerika: Građanski rat – osvrt

Kapetan Amerika: Građanski rat savršen je spoj kvalitetnog humora i jednostavno izvedene radnje i zasigurno jedan od boljih filmova Marvelovog filmskog univerzuma.

Osvrt bih otpočeo pogledom na radnju – svi smo upućeni u sadržaj filma pa o tome neću previše, a ono na što ću se svakako osvrnuti jest koliko je radnja, iako ona na prvu izgleda komplicirano, jednostavno i tečno izvedena i prikazana. Događaji koji su se odvili u New Yorku, Washingtonu, Sokoviji i Lagosu poprilično su jednostavno prikazani i nisu nabacani bez nekakvog konstruktivnog rješenja, već služe samoj radnji. Daljnja politička previranja između svjetskih vladi i Osvetnika također se prate s određenom lakoćom, a zanimljivo je da su Russoi uspjeli spojiti političku tematiku s previranjima unutar Osvetnika i to prikazati na jedan zanimljiv, osjećajan i zabavan način.

Kad smo kod humora, posebno bih htio naglasiti određene scene s Falconom i Ratnikom zime. Anthony Mackie zasigurno je jedan od onih glumaca koji su sposobni donijeti određenu dozu zabave na set, a toga ne manjka ni ovdje. Jedan od mnogobrojnih primjera svakako je scena s njima dvojicom u staroj Bubi, Kapetanom i Sharon Carter. Scene na aerodromu nevjerojatno su dobro osmišljene i ostvarene jer osjećajni naboj između Kapetana, Crne Udovice, Ratnika zime i Iron Mana pratimo uz prekrasan spoj akcije i humora, i to onog kvalitetnog humora. Paulu Ruddu MCU očito odgovara i to se jako dobro vidi po tome koliko mu je zapravo ugodno igrati Scotta Langa. Sve u svemu, valja naglasiti kvalitetan humor i vrsne izvedbe svih glumaca.

S tečne i kvalitetne priče i humora prijeći ću na posljednji dio prije sažetka svojeg mišljenja, a to su likovi i njihova karakterizacija. Osobno najdraži dio filma, unatoč brojnim epskim akcijskim scenama, mora mi biti Queens, odnosno Tonyjev posjet Peteru Parkeru i, kako bi to rekao sam Tony Stark, neopisivo privlačnoj teti May. Ova scena posebno me se dojmila zbog zanimljive kemije koju RDJ dijeli s Tomom Hollandom. Tom je Građanskim ratom tek otpočeo svoju karijeru u Marvelu, ali već se može naslutiti da mu je i više nego ugodno odjenuti onaj ikonični Spideyjev kostim i jednostavno biti simbol tinejdžera i svega onoga što Peter Parker kao Spider-Man predstavlja. Bit će zanimljivo vidjeti ga u Homecomingu i nadam se da će, za razliku od Tobeyja Maguirea i Andrewa Garfielda, imati nešto svjetliju filmsku budućnost. Buckyjeva i Capova priča jednostavno je jako dobro iskorištena, a valja naglasiti i Chrisa Evansa koji je oživio možda pomalo marginaliziranog Marvelovog junaka. T’Challa, odnosno Black Panther, vrhunski je prikazan (od sposobnog diplomata, agilnog borca i osvetom vođenog sina, pa sve do vladara Wakande i jednog od aduta u zaustavljanju Zema) pa pohvale idu i Chadwicku Bosemanu. Tonyja Starka vidjeli smo kao milijunaša, plejboja, filantropa i genijalca, a ovakvu slomljenu, ljutu, osvetom i osjećajima vođenu interpretaciju jednostavno možemo povezati s činjenicom da RDJ zaista JEST Iron Man.

Još ću samo pohvaliti kameru i način na koji je film snimljen. Marvelu stil braće Russo očito odgovara, a scene u Lagosu, Buckyjev i Kapetanov susret i spuštanje niz hodnik, scene na aerodromu i naravno, sukob Iron Mana, Ratnika zime i Kapetana Amerike, neke su koje argumentiraju mojem mišljenju, iako je film zaista prepun vrsnih snimaka.

Sve u svemu, tečna i jednostavno izvedena radnja spojena je s vrsnom i snažnom karakterizacijom likova. Nema previše praznog hoda, redatelji nas ne šopaju nepotrebnim romansama i za radnju nebitnim događajima, svaki pojedinac zaista je sjajan u svojoj ulozi, humor je na mjestu, a dugo očekivani prikaz penjača po zidovima zasigurno je zadovoljio sve kriterije. Ovim filmom, koji će sasvim zasluženo stajati uz neka ponajbolja Marvelova ostvarenja poput Ratnika Zime, prvog Iron Mana i prvih Osvetnika, Marvel snažno otvara svoju treću fazu i još jednom uživa u plodovima suradnje s braćom Russo.

Prle

Andrija Golub

Andrija Golub