Recenzija – Avengers: Age of Ultron

Piše: Prle

Eto, nedavno sam imao priliku pogledati nastavak Osvetnika o kojemu se toliko pričalo i koji je bio podvrgnut zamornoj reklamnoj kampanji koja mi je, i žao mi je što to moram reći, oduzela zadovoljstvo uživanja u humoru pojedinih scena. No da se vratim samom filmu.

Kao i svaki film, Ultronovo doba ima svoje dobre i loše strane. Odlučio sam ovom omanjom recenzijom iznijeti svoja razmišljanja o prije spomenutim stavkama.

Krenut ću sa stvarima koje mi se nisu svidjele. Prvo, već sam imao prilike vidjeti kvalitetno prikazane i slojevite zlikovce u Marvelovim filmovima koji su jednostavno predstavili iznimnu opasnost kako Osvetnicima, tako i njihovim pojedinim članovima. Naravno da je riječ o brutalnom i hladnokrvnom Buckyju Barnesu koji je opustošio S.H.I.E.L.D u Winteru Soldieru, samo da bi na kraju osvojio srca svih gledatelja spasivši dobrog starog Cap’na, ili pak o duhovitom i krajnje šarmantnom i otrovnom Lokiju koji je gotovo uništio cijelu Veliku Jabuku! Malo skrenuh s teme, no želim naglasiti kako je takav zločinački plateau u Ultronovoj (filmskoj) interpretaciji jednostavno nedokučiv. Nerazrađena i lijena pozadinska priča, prikazana u svega nekoliko scena, duhoviti robot koji želi pokoriti svijet, a neodoljivo podsjeća na vlastitg tvorca kojeg ne podnosi svim svojim bićem; bipolarni poremećaj prikazan u skromnoj izmjeni jeftinog humora i wannabe filozofsko bijesno-hladnih replika… Da nastavim? Ne? I ja kažem.

Druga stvar je nedostatak kvalitetne dinamike koja je cvjetala u prvom nastavku. Osjećaj pri gledanju svodi se na to da su scene jednostavno nabacane i donekle nepovezane. Osim šopanja akcijom (koja je u ovom filmu pozitivna stvar) film obiluje i napornim humanizirajućim scenama koje se prvenstveno svode na Natashin i Bannerov odnos, ali i na obiteljskog, radišnog farmera Hawkeyea kojemu takav ton jednostavno ne leži.

Stavka koju ne mogu kategorizirati jest uporaba CGI-ja. U otvornoj sceni izgleda nevjerojatno jeftino i nerazrađeno, dok u prikazu Jarvisa kao umjetne inteligencije i portretiranju Vandinih moći ostavlja bez daha. Je li to stvar post-produkcije ili je Whedon bio aljkav pri samoj izradi ovog filma, o tome možemo samo nagađati.

No dosta pljuvanja, prijeđimo sad na pozitivne stvari ovog filma. Prva stvar bez koje nijedna recenzija ovog filma ne može proći jest spomen humora. Humor u ovom filmu je nevjerojatan. (Naglašavam, kad se iskoristi pravilno, ne kao u Ultronovom slučaju.) Naravno da je veseljak tima Tony Stark, u to nisam ni sumnjao, no posebno je zabavna scena između Tonyja i Cap’na pri cijepanju drva, kao i Veroničinog šakenjanja Hulka. Sve je to uokvireno Thorovim kraljevskim i suzdržanim poskočicama i dinamikom Tony-Rhodey. Druga stvar koja blješti u ovom filmu je natrpanost dobro izrađenim akcijskim scenama. Iako sam već spomenuo one zamorne scene, moram naglasiti da je Ultronovo doba prava akcijska-CGI bomba koja otkucava cijelim filmom, da bi na kraju eksplodirala solidno osmišljenim završetkom.

Sve u svemu, Ultronovo doba zabavan je i solidno izveden nastavak. Daleko je od prvog dijela, u to nema sumnje, no radnja, iako je skromna i u nekim segmentima jeftina i cheesy, dopušta odvijanje određenih događaja koji će zasigurno utjecati na dinamiku nadolazećih Marvelovih filmova. Oh da, još samo jedna, mizerna zamjerka Kevinu Feigeu i Jossu Whedonu… WE WANT MORE HULK SCENES!

Zvonimir Prtenjača

Zvonimir Prtenjača

Suradnik at superheroji.com.hr